מקימים עסק למתנות – מה חשוב שתדעו?

יש לך חלום לפתוח עסק של מתנות מיוחדות? תמיד חשבת שניתן יהיה לעשות זאת רק עם אמצעים גדולים? היום אפשר לפתוח עוסק פטור בתחום המתנות ולהריץ את העסק עד להצלחה. אז איך פותחים היום עסק של מתנות בצורה החכמה ביותר ומה כדאי לדעת לפני? הכנו עבורך מדריך מקוצר. 

כולם מחפשים מתנות קטנות וכולם רוצים להרוויח מזה

כולם היו מחפשים אחר מתנות קטנות ומושקעות אותן ניתן לרכוש אונליין או בחנות. מה הדבר אותו רוב האנשים מחפשים? בעיקר חנות מתנות בה יהיו מתנות מקוריות וייחודיות, כאלה שיצליחו להפתיע את מי שיקבל אותן. עם זאת, לא מספיקה המקוריות כדי להצליח עם פתיחת עסק של מתנות אונליין, חנות פיזית או שתיהן יחדיו. יש צורך בניהול נבון, בהבנה מעמיקה האם עוסק פטור הוא המסלול המתאים, ובמידה וכן יש צורך בבניית תוכנית עסקים וניהול כספי מוקפד, תוך בניית תוכנית אסטרטגית לשיווק. 

איזה מתנות הולכות הכי טוב היום? 

כל חנות מתנות מתחילה צריכה לחשוב לעומק אילו מתנות יהיו המקוריות והטובות ביותר. אלה יכולים להיות גם מוצרים פשוטים אך אם אפשרות למגע אישי, לדוגמה כמו חנות לגרביים עם אפשרות להדפסות מעוצבות אונליין מתוך תמונות מקוריות. דוגמה נוספת של חנות מתנות שיכולה להיות מוצלחת, היא כזו שתציע מגוון רחב של שילובי מתנות קטנות, כמו למשל פרחים או מגש פירות טרי עם בלונים, דובי, שוקולד וברכה. 

מדוע כדאי להתחיל בתור עוסק פטור בהתחלה? 

הגדרת עסק בתור עוסק פטור תסייע לחסוך לא מעט כסף והתנהלות מול מס הכנסה. עוסק פטור לא צריך להגיש דוחות חודשיים למע"מ, הוא לא צריך להוציא חשבוניות ועד לסכום של 102,292 שקלים רווח בשנה, אין צורך להפוך לעוסק מורשה. כאשר עסק נמצא בתחילת דרכו, הקלות אלו יכולות לסייע רבות להתנהלות השוטפת של העסק. 

טיפים לפתיחת עסק של מתנות 

רגע לפני פתיחת עסק של מתנות כדאי לערוך סקר שוק ולבדוק כמה נושאים. רצוי לבחון את הצורך בשוק, האם הביקוש עולה על ההיצע, האם יש דרישה למוצרים אותם רוצים למכור בעסק והאם יש מערך מסודר של הזמנות אונליין במידת הצורך, שגם יגובה במערך משלוחים מקצועי ומהיר. גם בפתיחת עוסק פטור יש צורך בהכנת תוכנית עסקית ובליווי של אנשי מקצוע עם ניסיון בפתיחת חנות מתנות אונליין ויצירת מערך שיווקי אפקטיבי המסתמך על ערוצי שיווק רבים, לרבות ניהול דיגיטלי מקצועי ומאובטח. רצוי גם לבחון את כל הדרכים לעשות שימוש בפלטפורמות שיווק חינמיות ברשתות החברתיות, תוך הפעלת יצירתיות ושימוש בכלים מתקדמים לשיווק בפלטפורמות אלה.

תמחור נכון מוביל להצלחה כלכלית

כאשר פותחים עוסק פטור מכל סוג יש לתת את הדעת לתמחור מדויק. יש לקחת בחשבון את כל מרכיבי ההוצאות, החל משלב בייצור של המתנה, המשכורות לעובדים, תשלום השכירות באם ישנה, תחזוקת האתר, מערך המשלוחים ותשלום המיסים. יש לקחת בחשבון את בעלי המקצוע השונים בתמחור, כולל מערך השיווק ואף בניית התוכנית העסקית, ויש להימנע מהוצאות מיותרות שיכולות להצטבר ולהוות מכשול לאורך הדרך. חוויית הקנייה של הלקוח היא אחד הנושאים עליהם יש לתת דגש נרחב, ויש לבחון דרכי התייעלות מבלי לפגוע בחוויה זו לאורך זמן.

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.