איך לא לפספס צילום מיוחד לבר/בת מצווה

הגעה לגיל מצוות היא אחת מנקודות המפנה בחייו של אדם,  וככזו היא מביאה עימה רוחות של שינוי, אך גם המון אחריות. נקודת מפנה זו משמעותיות אצל ילדים, ולרוב בלתי נשכחת.

חגיגת גיל המצוות מוקדשת כולה לבן או בת המצווה, וכל תשומת הלב מופנית לנער או הנערה החוגגים, אשר ברגע חשוב זה הופכים מילדים לנערים ונערות. בעבר וכיום, נוהגים אותם ילדים לחגוג את הרגע המכונן הזה בחייהם בדרך בלתי נשכחת, ובדרך כלל באולם אירועים ובחגיגה מרובת מוזמנים – חברים ומשפחה. כמו כן, ישנם את אלה הבוחרים לחגוג בצורה אחרת.

כאשר חגיגות בר/בת המצווה מתקיימות כאירוע, ישנם גורמים רבים הלוקחים חלק בשמחה ובמלאכה, החל מהמשפחה, שהם אלו הדואגים תחילה להתקיימות האירוע. וחלה, בנותני השירות הרבים המוציאים אותו לפועל. כאשר הצלמים/הצלם משמעותיים מאד לחוגג, ולזיכרונות שיישארו מהאירוע. וזאת מאחר, והצלם הוא זה האחראי על צילום החגיגה הן בהסרטת האירוע והן בתיעוד סטילס.

 

הדברים החשובים באמת בבחירת צלם לבר/בת מצווה

עבודתו של הצלם כרוכה בעבודה מקדימה לאירוע, במהלך צילומי הבוק והוידאו אותם נוהגים בני הנוער לבצע טרם החגיגה, כאשר בחגיגה עצמה מוצגים לעיני כל האורחים התוצרים הסופיים. ולמעשה, ישנה חשיבות לחיבור שבין הצלם לחוגג. חיבור טוב בין השניים ישפיע לטובה ויגרום לחוויית צילום חיובית.

חיבור טוב בין הצלם לחוגג, כפי שכבר ציינו, הינו באחריות הצלם – "משימת החיבור" מוטלת על כתפיו. למעשה, ככל שהצלם יגלה רגישות והבנה הוא יוכל להבחין ולזהות את אופיו של הילד/ה, ובכך להתאים עצמו אליו. מעבר לתפקידו של הצלם הדורש ממנו להיות טוב בתחומו. כאשר צלם מצלם ילדים לבר/בת מצווה, עליו לזכור שתפקידו הנוסף הוא להעניק לילד/ה את ההרגשה הנעימה והטובה ביותר.

חשוב לזכור, צילום בר/בת מצווה בשונה מאירועים אחרים, קרי: חתונה, ברית וכדומה. מניחים במרכז הבמה ילד או ילדה שאינם מודעים עד הסוף לרצונם, כך שבניגוד לאירועים אחרים בעלי התפקידים הם אלו יודעי הדבר, והאחריות לאיכות וטיב האירוע ותוצריו בידיהם.

ולכן, עליהם לשים לנגד עיניהם מטרה ברורה ועיקרית: הילד/ה צריך להיות מרוצה! מעבר לצילום טוב ואיכותי, הצלם צריך לדעת להוביל את החוגג ואת כלל אורחיו, ותמיד לשמור על מתן תשומת לב לחוגג. וזאת מאחר, ומדובר בילדים ולא באנשים בוגרים, אשר ביכולתם להבין בהכרח שהצלם מבין את עבודתו.

חשוב שתדעו, ישנם אירועים בהם מלבד צילומים מקדימים וצילומי החגיגה עצמה, ישנם צילומים נוספים כשמדובר באירוע מסוג בר מצווה, כמו: עלייה לתורה. צילומים מסוג זה בדרך כלל מתרחשים במקומות קדושים, בבית כנסת או בכותל המערבי. ולכן, צילום של אירוע במקומות מסוג זה דורשים מהצלם להבין ולדעת איך, ובאיזה אופן להתנהל.

תחילה, עליו לכבד את הסביבה ואת המקום ולבצע את עבודתן בשקט וללא הפרעה למתפללים. כמו כן, עליו לדעת למצוא את זוויות הצילום הנכונות והטובות, תוך שמירה על המרחב האישי של הסובבים. ואל לו לשכוח, לצלם את הרגעים החשובים בטקס זה, שלשמם התכנסו כולם. הנחת התפילין בפעם הראשונה, הרמת ספר התורה וכדומה.

שימו לב, עולם הצילום הינו עולם בו ישנם גם צלמות, וכחלק מעבודתן גם הן מגיעות לצילומי בר/בת מצווה. במקרה כזה בו הורים בוחרים בצלמת, חשוב שידעו ויזכרו שישנו איסור של כניסת נשים לעזרת גברים, מבחינה הלכתית. הן בכותל והן בבתי הכנסת.

ולכן, על מנת למנוע מצבי אי נעימות יש לברר תחילה על האיסורים.

צלם בר מצווה ועליה לתורה

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.