הדפסת תלת מימדית – איך זה עובד?

מהי הדפסת תלת ממד ולמה היא משמשת? כיצד ההדפסה מתבצעת ובאילו חומרי גלם ניתן להשתמש בה? איזו כמות של מוצרים ניתן לייצר מתוך מדפסת תלת ממד?

נראה שכולם מדברים על מדפסות תלת ממד ועל האפשרויות הרבות שהיא טומנת בחובן. ניתן לראות אותן בבתי ספר, במפעלים, בחברות הייטק ופוד טק ואפילו בבתים פרטיים. אם פעם התחום היה נשמע לנו קצת כמו מדע בדיוני, היום הוא חולש כמעט על כל תחום בחיינו, וניתן להפעיל את המדפסת בקלות רבה כל כך, עד כי אין צורך בניסיון קודם כדי לעשות זאת. כיצד זה עובד ובאילו חומרים ניתן להדפיס? הנה המדריך המלא. 

 

מהי הדפסת תלת ממד? 

זוהי שיטת ייצור במסגרתה מדפסת תלת ממדיות מייצרות חלקים פיזיים מתוך קובץ וירטואלי שנבנה עבורן במחשב. הייצור עצמו נעשה בשכבה אחר שכבה עד ליצירת אובייקט שלם. למעשה, למדפסת תלת ממד אפשרות לקחת קובץ דיגיטלי ולייצר ממנו מוצר. זוהי הדפסה לכל דבר אך לא באופן המסורתי שאנחנו מכירים של הדפסת דיו על נייר, אם כי בסופו של דבר היא נגזרת של טכנולוגיה זו. 

 

טכנולוגיות הדפסת תלת ממד

ישנן מספר טכנולוגיות להדפסה בתלת ממד, הטכנולוגיה הידועה מכולם היא FDM ובה מתיכים פולימרים מראש ההדפסה בחימום לשכבות. טכנולוגיה נוספת עושה שימוש במקרין לייזר או מקרין אור, ובהתאם לסוג הטכנולוגיה ניתן לעשות שימוש בחומרים שונים כמו למשל פלסטיק, נירוסטה, פולימרים, אלומיניום ואפילו טיח וקרמיקה או זכוכית וגם אוכל. 

 

יכולות המדפסת התלת ממדית

כאמור יש למדפסות שימושים רבים בתעשייה וגם שימוש פרטי. לא מעט מעצבים עושים שימוש במדפסות תלת ממד כדי ליצור במהירות מודלים שונים, ניתן לראות שתעשיית הצעצועים עושה שימוש רב בטכנולוגיה זו, כמו גם תעשיית הנעליים והתכשיטים. ניתן לראות שאדריכלים רבים עושים שימוש בטכנולוגיה כדי ליצור מודלים מדויקים וגם אומנים עושים בה שימוש ליצירות שונות ומגוונות. בעולם הרפואה ניתן לראות כיצד רופאים וטכנאים עושים שימוש נרחב במדפסות התלת ממדיות ליצירת שתלים, לבניית מבנים שונים בהכנות לניתוח ואף בתחום השמיעה יוצרים בעזרתן מכשירי שמיעה מתקדמים. 

בתחום המזון ניתן לראות גם כן את כניסתן של המדפסות התלת ממדיות לאורך העשור האחרון, כאשר טכנולוגיית ההדפסה נלקחת לעולמות חדשים ומשמשת להדפסת תאים בייצור מוצרי מזון ייחודיים כמו למשל בשר מתורבת. 

כיצד יראה עולם הדפסת תלת הממד בעתיד? 

תחום הדפסת תלת הממד כל כך התקדם בשנים האחרונות עד שנראה כי אין עוד לאן להתקדם, אך יש לו עוד דרך ארוכה. אנו צפויים לראות שהתחום יהפוך לשכיח, וכמו שכיום בכל בית שני יש מדפסת רגילה, כך צפויות מדפסות תלת הממד לכבוש את העולם. מצד שני בתחום התעשייתי הן צפויות להתפתח ולאפשר יצירת מוצרים מורכבים עוד יותר, בכמות גדולה פי כמה ובמהירות גבוהה במיוחד. כמו בכל תחום אחר, גם בתחום זה שיפור הטכנולוגיה יהיה בראש סדר העדיפויות של יצרני המדפסות כשהשמיים הם הגבול. אם היו אנחנו כבר מדברים במונחים של הדפסת איברים, רק ניתן לשער באילו מונחים נוכל לדבר בעוד עשור או שניים.

רוצה לשמוע עוד? לפרטים נוספים אודות הדפסת תלת ממד יש לעבור לעמוד https://aran-rd.co.il/תלת-מימד/

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.