תעדו את הרגעים החשובים בחייכם

רוצה שתמיד יהיה לך תיעוד של הרגעים המיוחדים בפונדקאות? כיצד הכי נכון לתעד את התהליך? אילו אופציות לתיעוד ישנן היום? 

הליך פונדקאות מיוחד ממש כמו הריון ולידה עצמאיים אם לא יותר. אנשים רבים תוהים כיצד יוכלו לתעד את התהליך באופן המושלם ביותר, תוך שמירת הרגעים המיוחדים שיישארו לכל החיים, וגם יום אחד ניתן יהיה להראות אותם לילד. כיצד עושים זאת היום ומה עושים עם התמונות בסוף התהליך? הכנו עבורך מדריך לפונדקאות המצולמת. 

למה כדאי לתעד את הליך הפונדקאות?

ממש כמו שמתעדים הריון ולידה, תיעוד הליך הפונדקאות מהווה אבן דרך בהפיכת הזוגיות למשפחה. יש איזו תחושה קטנה של אובדן כאשר מודיעים לזוג שהם לא יכולים להביא ילד באופן טבעי, ובטח באופן עצמאי, אך האופציה להביא ילד בפונדקאות מפצה על כל אלה. בסופו של יום המטרה מקדשת את האמצעים, ואסור לשכוח שהליך פונדקאות יכול להיות מרגש לא פחות. 

מישהי בוחרת להקריב תשעה חודשים מחייה כדי לתת את מתנת החיים עבורך, ויש בתהליך הזה רכבת הרים של רגשות מיוחדים שככל הנראה לא ניתן להרגיש בשום הליך אחר. תיעוד התהליך משמר את רגעי האושר הקטנים כמו הגדולים מכל התהליך, הוא מאפשר גם להראות יום אחד לילד או לילדים את ההליך מנקודת מבט אותנטית וגלויה. 

מה מתעדים? 

הליך פונדקאות טומן בחובו לא מעט רגעים מרגשים. כדאי להחליט מראש על תיעוד אירועים מסוימים כאשר הם מתרחשים. לדוגמה, רצוי לצלם את רגע החתימה על אישור ההליך, צילום של תמונת האולטרסאונד הראשונה, הפעם הראשונה שהולכים יחד לרופא הנשים וכמובן את רגעי הלידה המרגשים וחיתוך חבל הטבור. רצוי להוסיף לתמונות את כל מי ששייך לתהליך, כמובן במידה והוא מסכים. לדוגמה, אם המשפחה של האם הפונדקאית מאוד שותפים לתהליך ונוצרת חברות – כדאי לתעד גם אותה, או אם במסגרת התהליך ישנם רגעים מיוחדים עם המשפחה האישית כמו למשל הסבא או הסבתא, גם אותם כדאי לתעד.

מה לגבי צילום הפונדקאית? 

אישה שבוחרת להיות אם פונדקאית מבינה לעומק את ההתרגשות הגדולה ואת המשמעות של הבאת החיים עבור זוג אחר. רצוי לדבר איתה ועם בן זוגה עוד בטרם ההחלטה על מה מצלמים ואיך, כדי לראות מה נוח לה בכל התהליך ולבדוק אפשרות של תמונות משותפות במהלך ההיריון. רוב הנשים הפונדקאיות יסכימו בשמחה להצטלם לתמונות משותפות יחד עם הזוג, ובדרך כלל גם צילום של הרגעים המרגשים בחדר הלידה. 

מה עושים עם התמונות? 

יש אין סוף אפשרויות לשימוש בתמונות שצולמו בתהליך הפונדקאות. קודם כל מומלץ ליצור אלבום, אולי דיגיטלי ואולי אלבום פיזי מודפס ובו כל הרגעים המרגשים מההליך. כדאי לזכור שיום אחד הילד או הילדים יהיו מסוקרנים לדעת כיצד ההליך התבצע, התיעוד ושמירת הזיכרונות באלבום בצורה מסודרת מאפשרת להראות להם את התהליך באופן הנוח ביותר. כמו כן, ניתן למסגר רגעים מיוחדים כמו למשל רגע החתימה, חיתוך חבל הטבור או תמונה מיוחדת עם האם הפונדקאית. ניתן גם להדפיס את התמונות על קנבס בגדלים שונים וגם לתת מתנה את אחת מהתמונות לאם הפונדקאית. 

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.