מה אפשר לעשות עם הדפסות בתלת ממד?

אם בעבר הדפסה תלת ממד הייתה אופציה השמורה לבודדים, בשנים האחרונות הדפסה בתלת ממד הפכו לפעולה נגישה עבור אנשים רבים. אפשר לרכוש מדפסות ביתיות ולבצע הדפסת תלת מימד גם בבית הפרטי שלכם או לפנות לחברות המציעות שירותי הדפסת תלת ממד ולקבל מהן את השירות. בהדפסת תלת ממד אנחנו למעשה מדפיסים אובייקט תלת ממדי מתוך תוכנית, ברמת דיוק גבוהה גם בדגמים מורכבים במיוחד. אם חושבים קצת מחוץ לקופסה מגלים שאפשר להדפיס בהדפסת תלת ממד אינספור מוצרים, ממגוון חומרים שונים, בעיצובים ספציפיים מאד בדיוק לצורך האישי שלכם.

 

איזה מוצרים אפשר להדפיס במדפסת תלת ממד?

אם לדוגמה יש לכם בבית רהיט או מוצר שבוע כלשהו, נניח ידית לחלון, ולא מצאתם את המוצר בחנויות, תוכלו להדפיס אותו במדפסת תלת ממד. אם יש לכם רעיון למוצר מוחשי ואתם רוצים להדגים אותו רק כדי להציג אותו למשקיעים רלוונטיים, תוכלו להדפיס דג אב טיפוס אחד באופן חד פעמי במקום לגשת לייצור או ייצור תבנית במפעל, מה שלוקח הרבה זמן וכסף. זה נשמע הזוי אבל אפשר להדפיס אפילו כיסא, ספה או כורסה בהדפסת תלת ממד, תוכלו להדפיס גם תכשיטים, אביזרים, צעצועים ועוד. למעשה השמיים הם הגבול.

 

מי משתמש בשירותים של הדפסה בתלת ממד?

פעמים רבות אדריכלים או מעצבים משתמשים בשירות כדי להמחיש דגם מוקטן של תוכנית לדוגמה. גם חברות תעשייה בתחומים שונים כמו רכבים, רפואה, משחקים וצעצועים וכדומה עושים שימוש בשירותי הדפסת תלת מימד. ככל שההדפסה בתלת ממד הפכה נגישה יותר, הקהל התרחב וכיום גם יזמים, סטודנטים, עסקים קטנים וגדולים משתמשים בשירות לייצור דגמים. תוכלו להדפיס מוצר בודד באופן חד פעמי בין אם עבור העסק שלכם או בין אם לצורך אישי לבית שלכם לדוגמה.

 

אני רוצה להדפיס משהו תלת ממדי, איך מתחילים?

ראשית עליכם להשיג את המודל אותו אתם מעוניינים להדפיס בפורמט תלת ממדי בקובץ דיגיטלי.

ישנם אתרים המציעים דגמים להדפסה תלת ממדית בהם תוכלו לחפש את המוצר שאתם מעוניינים להדפיס מתוך מגוון מוצרים. אפשרות נוספת היא לעצב את המודל התלת ממדי באופן עצמאי באמצעות אחת מהתוכנות הקיימות בשוק ליצירה של מודלים תלת ממדיים, חלק מהתוכנות מאד פשוט לשימוש ואינטואיטיביות, חלקן אפילו חינמיות. לאחר מכן יש להתאים את הקובץ לפורמט איתו עובדת חברת ההדפסות בה בחרתם להשתמש.

 

מאיזה חומר מדפיסים את המוצר?

לרוב המדפסת עובדת עם סוגים שונים של פלסטיק אבל אפשר להטעין מדפסת בחומרים שונים כמו ניילון, חול, מתכת, קרמיקה ואפילו סוכר או שוקולד.

 

כמה זמן לוקחת הדפסת תלת ממד?

משך ההדפסה תלוי בגודל המוצר הסופי, מדובר בעבודה מדויקת מאד, כך שאם המוצר גדול יותר זמן ההדפסה ארוך יותר בהתאמה. הערכה כללית היא שכל הדפסה של ס"מ אחד מרובע לוקחת כדקה או שתיים.

 

כמה עולה הדפסת תלת ממד?

כפי שמשך הזמן להדפסה תלוי בגודל המוצר המודפס, כך גם המחיר משתנה בהתאם לגודל המוצר, רמת הירידה לפרטים והחומר ממנו עשוי המוצר. ניתן לומר שהמינימום לעבודת הדפסה הוא כמה מאות ₪ והמקסימום יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

 

 

 

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.