מתנות ליום המשפחה

מתנות ליום המשפחה

מדוע צריך להקדיש יום ליום המשפחה ?

יום המשפחה הוא יום בינלאומי אשר נחגג בכל העולם.

אפשר להבין את ההיגיון מדוע צריך יום בשנה שמוקדש ליום המשפחה. כולנו עסוקים בחיי היומיום במטלות , בעבודה ובלימודים ותקופות ארוכות בשנה אין זמן משפחתי אמיתי שמיועד לבילוי משפחתי. במדינות רבות בעולם , יום המשפחה הוא יום חג רשמי , יום שבו לא מתקיימים לימודים ושיש בו חופשה מהעבודה. יום חופש שמאפשר למשפחות לבלות ביחד. בישראל יום המשפחה הוא לא יום חופש לכן מנהג המתנות למשפחה הוא חשוב עוד יותר . השקעה במתנה שתתאים להווי והאופי המשפחתי ותציין את היום המיוחד הזה , יכולה להפוך למסורת משפחתית.


אישי או משפחתי? איזו מתנה יותר מתאימה ליום המשפחה?

כשחושבים על מתנות ליום המשפחה צריך לקחת בחשבון מספר גורמים , ראשית המתנות הם "משפחתיות", בניגוד לימי הולדת או יום נישואין שהמתנה היא אישית   ביום  המשפחה נרצה שתהיה מתנה משפחתית . אפשר לחשוב על מתנה אישית לכל אחד מבני המשפחה. מתנה שתביע את האישיות של בן המשפחה והעדפות שלו אך כדאי שתהיה גם מתנה שהיא משותפת ומשפחתית.


איך בוחרים מתנות ליום המשפחה?

כשבוחרים מתנה ליום המשפחה צריך לחשוב על מתנה שכל בני המשפחה יקבלו באהבה וישמחו בה. האתגר בבחירת מתנה הוא לשלב בין הרצונות, הצרכים והעדפות של כל בני המשפחה. ככל שהמשפחה גדולה יותר ומגוון הגילאים בה מגוון האתגר גדול יותר. כדאי לשלב את כל בני המשפחה בבחירת המתנה. עצם ההחלטה ליצור דיון בדבר רכישת המתנה והבעת דעות מגוונות בנושא כבר יוצרים שיח מקרב של שיתוף למען מטרה משותפת. בחירת תקציב למתנות ודיון איך אפשר לנצל את התקציב כראוי היא כבר מתנה בפני עצמה של ההורים לילדים בחינוך נכון להתנהלות כלכלית נבונה.


מתנה שנשארת או מתנה שתישאר חקוקה בלב?

מתנות ליום המשפחהכמו מתנות אחרות, גם תחום המתנות ליום המשפחה מתחלק בין שני תחומים , מתנות חומריות שנשארות לתמיד או מתנות חווייתיות שיישארו לנצח בזיכרון .

לכל משפחה העדפה משלה. אם תבחרו במתנה שתישאר כמזכרת רצוי לא לקנות דברים אישיים אלא מתנה של כל המשפחה, לדוגמה: אלבום תמונות משותף עם תמונות מטיולים וחוויות משותפות בשילוב הומור משפחתי ייחודי, צילום משפחתי על קנבס גדול, אלבום דיגיטלי עם תמונות מתחלפות של כל המשפחה.

בתחום מתנות ליום המשפחה כחוויה השמיים הם הגבול. בחירת חוויה כמתנה ליום המשפחה תלויה בתקציב, בזמן העומד לרשות בני המשפחה וכן בהעדפות האישיות. לא נרצה למצוא חוויה שתתאים רק לחלק מבני המשפחה. מספיק שנבחר חוויה שאחד מבני המשפחה לא ייהנה ממנה מפאת גילו, היכולות שלו או ההעדפות שלו, פספסנו את העיקר. חשוב לזכור שבחרת מתנה לבני משפחה היא במטרה שבני המשפחה יהיו ביחד ויבלו בילוי איכותי ומקרב, כזה שישאיר שמחה ורצון לבלות עוד ביחד.

כאמור, ההיצע למתנות ליום המשפחה כחוויה הוא מגוון החל מחדרי בריחה, מסעדות, סדנאות ייחודיות, טיולים בארץ ובחו"ל , אתגרי ספורט שונים ועוד.

לא משנה מה תבחרו כמתנה ליום המשפחה, העיקר שתעשו זאת ביחד באהבה.

רעיונות מקוריים למתנות ליום המשפחה

  • יום גיבוש – אחת המתנות הכי מדהימות שאתם יכולים להעניק למשפחה שלכם הוא יום גיבוש ביחד. זה בדיוק הזמן להשאיר את המסכים מחוץ לתמונה, לשכוח מהעבודה, מהבית, מהסידורים ומהמשימות של היום יום ופשוט לארגן יום שכולו נועד למשפחה. אם אתם יותר משפחה של בפנים, של אתגרים וחידוש, לכו על יום המשפחה בתוך חדר בריחה. אין ספק כי חדר בריחה מהווה הזדמנות מופלאה לגבש את כולם ביחד בזמן איכות אמיתי. תוכלו לבחור חדר בריחה מתוך מאות חדרי בריחה שיש בארץ בהתאם לאזור המגורים שלכם. אפשר גם לשלב את החוויה בחדר בריחה כחלק מחופשה משפחתית בדרום ואם בצפון ואז ללכת לחדר בריחה באותו אזור. אם אתם לא יודעים מהו חדר בריחה, מדובר בחדר שכולו דמיון. עליכם יהיה ביחד לגבש את כל המוחות של בני המשפחה ולפתור את החידה המסתורית.
  • משחקי גיבוש בחוץ – ודאי שמעתם או נתקלתם במושג מדובר בפארק או מקום הפועל במסגרת של שיטה ייחודית זו המורכבת מהמילים out box thiking. המטרה גם כאן – פעילות מגובשת, הפעלת הדמיון ומחשבה מחוץ לקופסא. חיבור מדהים בין כל בני המשפחה עם המון כייף, הנאה ויצירת חוויות. את הפעילות ניתן לקיים במגוון של מקומות או בפארק ייעוד ל- OBT. שפע של מתקנים, מבוכים, חידות תוך כדי הימצאות בטבע, משחקי גיבוש, תחרויות ועוד.
  • סדנת בישול – מתנה נוספת שאפשר להעניק לכל המשפחה היא סדנת בישול או סדנת אוכל. זו ההזדמנות שלכם לבשל אחד עם השני, להכין את המאכלים שאתם הכי אוהבים ביחד וללמוד לשדרג את התפריט שלכם עם מנות חדשות אותן תוכלו להכין ביחד אחרי הסדנא גם כן. יש המון סוגים של סדנאות בישול ליום המשפחה כמו למשל סדנת בישול איטלקית בה מכינים פיצות, פסטות, לזניות וסלטים, סדנת בישול בה לומדים להכין עוגות, קינוחים ומאפים מגניבים, סדנא להכנת גלידה ביתית, סדנת שוקולד לכל המשפחה ועוד.
  • יצירה זה ממש כייף – עוד משהו שיכול להיות או בתור זמן שבו אתם מכינים את המתנות או בתור המתנה עצמה הוא כל מה שקשור ליצירה. כמובן שחשוב להתאים את הפעילות לגיל של הילדים. הנה כמה רעיונות למתנות ליום המשפחה מעולם היצירה.

אוספים ביחד אצטרובלים ומכינים מהם שלל דברים

יום המשפחה הוא העונה שבה תוכלו גם לאסוף בטבע אצטרובלים. תוכלו אחר כך לקחת צבעי גועש מגניבים ולקשט את האצטרובלים הללו יחד, תוכלו גם בשלב מתנות למשפחה ביום המשפחה מאוחר יותר אחרי שהם יתייבשו להניח אותם בכלי שקוף וזו תהיה הקערה המדהימה שלכם בסלון שתמיד תזכיר לכם את הפעילות ביחד. אם תבחרו צבעי גועש זוהרים הקערה תהיה אפילו יותר מיוחדת. ניתן גם להכין מהאצטרובלים מחזיקי מפתחות ואז להעניק לכל ילד את צרור המפתחות שלו עם מפתחות הביתה, מפתחות למחסן ומפתחות לחדר האופניים. גם גיבוש, גם הפעלה של הדמיון והיצירתיות וגם עידוד העצמאות. ניתן גם להכין אצטרובלים ריחניים, אצטרובלים לתליה לקישוט, מובייל מאצטרובלים ועוד.

מכינים ביחד חולצות משגעות

תוכלו להכין ביחד המון סוגים של חולצות. יש למשימה הזו צבעים מיוחדים. כל אחד מבני המשפחה בוחר חולצה לבנה מהארון שלו שכמובן לא מיועדת לחג או אירוע. יושבים ביחד, שמים מוזיקה שכולם אוהבים ברקע ופשוט מקשטים. אחר כך תוכלו ללכת עם החולצות לכל מקום ומה שבטוח, מי שעדיין לא מכיר אתכם ידע שאתם כמובן משפחה.

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.