תמונה קנבס: כל השיטות להפיק תמונות קנבס

הן נמצאות בכל בית ומשרד, מקשטות את החללים המרכזיים ביותר ומוסיפות המון יופי וסטייל בכל מקום בו הן מוצבות. אנו מדברים כמובן על תמונות קנבס, שהפכו להיות בשנים האחרונות בין פריטי העיצוב המבוקשים והאהובים ביותר על הצרכנים הישראלים. לרוב תמונות קנבס נחשבות לפריטי אקססוריז לעיצוב הבית שניתן לרכוש בעלות נמוכה יחסית, זאת בהשוואה לפריטי עיצוב או תמונות אחרות המיועדות לקישוט של קירות וחללים שונים.

כדי להבין כיצד לבחור את תמונות הקנבס הטובות והאיכותיות ביותר, כדאי להכיר קודם כל את הרקע הכללי של תמונות אלו ואת הטכניקות המאפשרות הפקה של תמונת קנבס יפה ומיוחדת.

תמונה קנבס

מהו קנבס?

קנבס הוא סוג של בד בעל מגע עבה וקשיח יחסית, זאת בהשוואה לבדים מסוגים אחרים שאנו מכירים כמו כותנה או צמר. התכונות הללו מאפיינות את בד הקנבס הודות לשיטת האריגה בה הוא יוצר, כיוון שהאריגה שלו נעשית בצורה גסה בכדי להקנות לו את המגע הקשיח. לרוב בד הקנבס משמש לצורך שימושים הנעשים בשטח פתוח כמו בדי מפרש לסירות, בדים לתפירת אוהלים וגם בד המשמש לציפוי של סירות עץ.

החל מהמאה ה-14 ציירים ואמנים גילו את תכונותיו העמידות, לכן החלו להשתמש בו כלוח ציור ליצירותיהם לאחר מתיחתו על גבי לוח עץ. בעבר בד הקנבס שימש אמנים לציור באמצעות צבעי שמן, אך כיום בד הקנבס משמש בעיקר לצורך הדפסה של תמונות צבעוניות ומודרניות.

מהי הדפסת תמונה קנבס?

בעקבות התפתחות טכניקת ההדפסה ופיתוח תמונות, התחיל טרנד של הדפסת תמונות קנבס לצרכים ומטרות שונות. הדפסת תמונה קנבס מתבצעת באמצעות מכונת הדפסה מיוחדת, וכיום ישנן שתי שיטות שונות המאפשרות הפקה של תמונת קנבס עליהן נרחיב בהמשך המאמר.

בתחילה אמנים וציירים שונים היו נעזרים בבד קנבס כדי ליצור ציורים ויצירות מעשי ידיהם, ולצורך הפצה ומכירה של ציורים אלו הם היו מדפיסים העתקים באיכות טובה באמצעות טכניקת הדפסת תמונה קנבס. כיום שיטת ההדפסה נמצאת בשימוש נרחב הרבה יותר, כך שגם הציבור הרחב יכול להדפיס עבור מטרות אישיות מגוון תמונות על גבי בד קנבס. 

באילו שיטות ניתן להפיק תמונות קנבס?

כאמור, הדפסת תמונות קנבס מתבצעת באמצעות שתי שיטות שונות:

  • הדפסה בשיטת הפיגמנט – שיטת הדפסה המעניקה איכות הדפסה איכותית ומדויקת מאוד, זאת הודות לשימוש בסוג דיו מיוחד המאפשר לבצע הדפסה במספר רב ומגוון של גוונים, כך שהתמונה הסופית המתקבלת בעלת מראה באיכות גבוהה. היתרון של שיטה זו היא הדפסה של תמונה איכותית ועמידה למשך זמן, אך החיסרון הוא בחוסר עמידות ההדפסה בתנאים חיצוניים.
  • הדפסה בשיטת הסולבנט – שיטה זו מעניקה תמונת קנבס מודפסת באמצעות צבעי שמן, ולכן מדובר בשיטת הדפסה שהיא ידידותית יותר לסביבה. היתרון של שיטת הדפסה זו הוא בעמידות הגבוהה גם בתנאי אקלים חיצוניים, אך החיסרון הוא במשך העמידות של ההדפסה שעשויה להחזיק רק מספר שנים בודדות.

למה משמשות תמונות קנבס ומה היתרונות בהן?

כיום ניתן למצוא תמונות קנבס בכל חנות דפוס, לכן אנשים רבים בוחרים לקשט את ביתם עם תמונות אישיות ומשפחתיות המודפסות על גבי בדי קנבס. כיוון שתמונות קנבס הפכו להיות כל כך פופולריות, ניתן למצוא מגוון ענק של עיצובים לתמונות עשויות קנבס כמו תמונות בצורות מיוחדות, תמונות בגדלים שונים ועוד סוגים רבים. יחד עם המחיר האטרקטיבי של תמונות אלו, מדובר על תמונות יפות ועמידות שיכולות לשמש לקישוט או מזכרת מעוצבת ואיכותית.

רוצים להזמין קנבס? לחצו כאן להזמנה

באנר pic
המדריך לקניית ספות שנפתחות למיטה

האם אתה מחפש למקסם את הפונקציונליות של חלל המגורים שלך? אל תחפש יותר מאשר ספות שנפתחות למיטה. רהיטים מגוונים אלה מציעים את הפתרון המושלם עבור דירות קטנות, חדרי אירוח, או כל חלל שבו אתה צריך אפשרות ישיבה נוחה שניתן להפוך בקלות למיטה. במדריך מקיף זה, נחקור את סוגי הספות השונים הנפתחות למיטות, את היתרונות שלהן וגורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת ביצוע רכישה.